środa, 19 lipca 2017

EKONOMIA I EKOLOGIA W OGRODZIE

"Ekonomia i ekologia w ogrodach", to jedno ze spotkań - edukacyjnych rajdów rowerowych, prowadzonych w ramach projektu "Zegar możliwości" przez Koło Emerytów i Rencistów w Bogacicy wspólnie ze Stowarzyszeniem Wsi Bogacica "Bogatalanta", z "Działaj Lokalnie X".

Podczas naszego rajdu dzięki uprzejmości pani Urszuli Sikory, Kazimiery Juszczak i Urszuli Pilot poznaliśmy przykładnie prowadzone ogrody, właśnie od strony ekonomicznej i ekologicznej.

Wspaniała prelekcja pani Urszuli Sikory dostarczyła uczestnikom rajdu cennej wiedzy na temat roślin okrywowych, jako zamienników naszych popularnych trawników. Zapewne nie jeden z nas wykorzysta zdobyte informacje i trawniki będą zawierały nie trawę, a bodziszki, rumiankę japońską, tojeść rozesłaną, floks, barwinek pospolity, bluszcz, czy rogownicę. Tych przynajmniej nie trzeba kosić....









W dalszej części spotkania pani Urszula pokazała i omówiła sposoby ekologicznego odchwaszczania ogrodów, ekonomicznego nawadniania ziemi, a także zachęcała do samodzielnego rozmnażania roślin i krzewów w celu upiększania własnej "oazy zieleni".




Bardzo serdecznie dziękujemy naszej prelegentce - Urszuli Sikorze, za fachową i rzetelną wiedzę na temat prawidłowego prowadzenia ogrodu i zaproszenie nas do siebie.

Projekt dofinansowano ze środków Programu „Działaj Lokalnie X” Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności realizowanego przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce oraz Ośrodek Działaj Lokalnie Stowarzyszenie LGD „Dolina Stobrawy”.

5 komentarzy:

  1. Bardzo fajne okoliczności na spotkania i muszę przyznać, że ja również należę do osób, które lubią spędzać czas w takich miejscach. U mnie w ogrodzie od całkiem niedawna jest więcej mebli. Kupowałam je w sklepie https://ogrodolandia.pl/ i teraz większą grupą możemy wypoczywać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie napisany artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Póki co nad tym się jeszcze nie zastanawiałam, ale muszę dodać, ze jak dla mnie bardzo istotnym było to aby wiedzieć kto może dla mnie wykonać specjalistyczną analizę środowiskową. Już wiem, że właśnie firma http://eco-expert.eu/ takimi rzeczami się zajmuje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Realizacja projektów związanych z drewnem wymaga nie tylko talentu, ale również dostępu do materiałów najwyższej jakości. Strona https://drewnohurt.com/ okazała się dla mnie nieocenionym źródłem, gdzie mogę znaleźć drewno spełniające wszystkie moje wymagania. Ich oferta obejmuje szeroki zakres gatunków drewna, co otwiera przed projektantami i wykonawcami nowe możliwości. Niezależnie od tego, czy potrzebujesz niewielkich ilości drewna do projektu DIY, czy większych partii dla Twojej firmy, to miejsce z pewnością spełni Twoje oczekiwania.

    OdpowiedzUsuń